Khamis, 11 Jun 2009

INi kata BukAn MElayu TAda BETul LA?

Tiba-tiba FAM bagi kebenaran pasukan Kelantan main di Stadium .

Tiba-tiba yang tiba entah macam mana saya kira arahan dari pihak atasan juga kerana penangan pillihan raya Manek Urai yang tidaklah seberapa.

Sukalah ANUAR MUSA kehkehkeh!

Dari arah Gua Musang kereta berderu-deru datang menyerbu pergi Kota Bharu sebab di Kelantan jalannya cuma satu yang lurus ke situ ah ingatkan sebab kes Tok Guru yang anaknya kalah bertanding tapi katanya sibuk mesyuarat muka baru jadi calon di hulu.

Kata orang UMNO di kedai kopi orang PAS "BODOH!!!" berkali-kali bukan pada pemimpin negeri atau akar umbi tapi pengundi yang asyik termakan janji calon parti yang entah dari mana (akibatnya entah siapa-siapa-siapa-siapa entah entah yang menjadi YB).

Orang PAS pula cakap orang UMNO "BARUA!!!" sebab memerintah negara tak ikut ajaran nabi menyumpah seranah YB-YB-YB.

Kita orang Kelantan yang tersepit antara dua-dua-dua-dua parti yang entah sampai bila nak la nak berhenti.

Sembahyang jumaat lepas daripada jemaah yang melimpah keluar sampai ke tangga masjid tapi bila habis imam bagi salam tinggal dua saf yang ikut buat sembahyang hajat untuk al-Sultan kita yang sakit padahal selalu menyanyi dalam lagu negeri tiap hari Ahad sampai budak darjah satu pun tahu,

"Lanjutkan usiaaa Al-sultan kamii...sultan kelantan Rajai kami...."

Tapi katanya dalam istana pun sudah ribut taufan sebab ada kahabar sultan dah pakai heart-lung machine tapi sebab emm emm emm emm emm nak tanah rakyat
emm emm emm yang perempuan tu emm emm emm
orang Siam ke emm emm emm.

Seperti yang rakyat maklum, tengku 'tuttttt' yang suka mengambil tanah rakyat tu takut nak melantik Tengku Faris (opppsss!) jadi Sultan sebab nanti kena lah pulangkan tanah orang-orang-orang kampung.

Sebabnya juga dengar cerita Tengku F ada berkunjung ke Gua Musang sebab bertemu orang asli yang mengadu dirampas tanah oleh Tengku 'tutttt'. Tengku 'tuttt' itupun katanya tak berkenan nak melantik Tengku Faris yang bininya pun khabarnya sudah diceraikan sebab tak berkenan dengan pilihan bondanya (oppppsss!).

Tapi sekarang pun dah canggih Kelantan sebab nak pergi Gua Musang pun lalu Singa pura dulu.

SEbab apa? emmmm sebab tangku 'tuttt' banyak jual tanah pada pelabur Singapura sampai untung macam-macam hasil tanah mengalir ke selat Tebrau.

Patutlah Nik Aziz tok guru kita pening tak cukup duit negeri.

Tapi rasanya Nik Aziz lebih baik jadi guru agama dari memerintah negeri.

Oppppsss bukan kata saya tapi suara rakyat sebab majlis daerah serta D.O -D.O-D.O langsung tak dipantau kerjanya.

Macam kata Hishamudin Rais

KAH KAH KAH..

kah kah kah… INI BERITA PELIK… kah kah kah..

kah kah kah… SATU MALAYSIA MENJADI PELIK… kah kah kah..

kah kah kah… EKONOMI PULIH TAHUN HADAPAN…kah kah kah..

kah kah kah….BILA PULAK EKONOMI KITA SAKIT… kah kah kah..

woit… DULU CAKAP : OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM… kah kah kah..

woit….DULU CAKAP : OUR FUNDAMENTAL IS STRONG…. kah kah kah…

kah kah kah… APA SUDAH JADI… APA PUNYA TUUUUURRRR…kah kah kah..

kah kah kah… NAK KELENTONG… KELENTONG BETUL BETUL… kah kah kah...

1 comments:

Abdi Syukur berkata...

Satu benda je aku nak tanya, Kau duduk kat padang hijau ke laut biru. Tak mahu atas pagar, tercucuk.