Powered By Blogger

Selasa, 23 Disember 2008

kenangan MPR

(saya memang berbakat dalam fotografi, ehem ehem.... bukan nak bangga, tapi lihat hasilnya, ehem ehem, ni gambar yang ditangkap sewaktu kumpulan saya beraktiviti luar di central market, setiap orang dikerah untuk menyelami kehidupan masyarakat kota dan menerbitkan sesuatu daripadanya, nasib baik saya bawa kamera, banyak membantu, dan saya terilham untuk sebuah cerpen baharu, mungkin cerpan atau cerkon, tunggu sahajalah nanti)


(dari kiri, kak wahyuna, ain, kak Nas, kak Zu, kak Nabila, kak Shidah (brutal), dan ehem ehem....)

(sesi penilaian karya yang dihasilkan sepanjang mpr, kata abang saiful, "abang nampak kekuatan faisal pada cerpen, kritikan sosial...cerpen ni baik, tapi jangan cepat berpuas hati..." antara kata-kata dari seorang abang yang kiranya membuatkan hati saya berbunga. Manakan tidak, semua cerpen yang dihasilkan sebelum MPR dihentam habis-habisan dengan fasi, tambah-tambah sesi dengan kak Nas, disebalik mukanya yang ayu ada bota ganas rupanya yang tak tersampai oleh mata kami. Kak Shidah kena hentam sebab cerpen dia tidak memuskan hati abang saiful, "tak payah tulis cerpen la, tulis puisi je". Kebetulan cerpen saya berkisar mengenai pelacur, maka banyaklah topik-topik panas yang terhambur dariu mulut abang Saiful dan lelucon itu bersipongang dalam cepu kepala saya dua tiga hari.)



(kak Nurul, rupa-rupanya akak ni mantan o7, feeewwwiiiit)



(dalam perjalanan ke central market, entah apa yang kelakar sangat, sambil mata-mata kota memerhati kami...)
bersambung....



0 comments: